Reflektionsuppgifter
Kategori: Allmänt
Eftersom jag har varit sjuk har jag missat några reflektionsuppgifter så jag tänkte besvara dem jag kan nu.
tisdag 16/10:
Fråga: Hur visar du din lärare att du arbetat och utvecklat målen i de valda ämnena?
1. Ja det är ju meningen att det ska synas i vår film vi i vår grupp har arbetat med. För att det ska komma fram ännu tydligare har vi även en scen kan man säga där vi reflekterar en del om det vi var med om i filmen. Svårt att förklara men ni kommer förstå :)
Fråga: Hur får ni i er grupp med omvärlden (kunskaper/erfarenheter utanför Almers)?
2. I filmen ingår det att vi åker till London och New York. Eftersom Maja har varit i London och jag har varit i New York tänkte vi att det kunde vara en rolig sak. Sedan har vi även varit och filmat på Varbergs teater inte för det kanske har med omvärlden att göra kanske.
Fråga: Hur får ni i er grupp med digitala verktyg?
3. Vi får med digitala verktyg på två ställen dels så filmar vi filmen med kamera. Sedan redigerar vi det vi filmade på datorn.
Fråga: Vad är era tankar om er redovisning på fredag?
4. Eftersom jag har varit borta så kan jag inte riktigt svara på om de har ändrat sig eller något. Men jag det jag senast hörde är att vi tänker visa filmen in för klassen så alla kan få sig ett härligt skratt iallafall. Ljudet är jag lite orolig över vilket jag inte tror att jag är ensam om. Ljudet är otroligt lågt och det krävs att alla ska vara tysta på fredag om de ska höra något. Men vi ligger bra till i arbetet och det mesta är klart så det är bara lite små saker kvar.
4. Eftersom jag har varit borta så kan jag inte riktigt svara på om de har ändrat sig eller något. Men jag det jag senast hörde är att vi tänker visa filmen in för klassen så alla kan få sig ett härligt skratt iallafall. Ljudet är jag lite orolig över vilket jag inte tror att jag är ensam om. Ljudet är otroligt lågt och det krävs att alla ska vara tysta på fredag om de ska höra något. Men vi ligger bra till i arbetet och det mesta är klart så det är bara lite små saker kvar.
onsdag 17/10:
Jag tänkte jag skulle göra en liten sammanfattning av dessa två temaveckor och vad jag har tyckt och så.
Dessa två veckor har varit roliga, jobbiga och tråkiga i mellan åt, det har varierat. Dock blev det så mycket roligare en vad jag trodde. Förra temaveckan vi hade tyckte jag inte alls om eftersom det blev så stressigt. Så gick in med en ganska negativ inställning till temat och veckorna framöver. Men den visade sig ändra sig när vi slog i hop med Amanda, maja och Natt som hade en jätte bra ide. Vi som grupp har haft många roliga och mindre roliga stunder tillsammans under veckorna. Jag var till en början orolig hur det skulle gå eftersom vi var så många i gruppen för till en början gick det ganska segt i gruppen. Men i mitten av första veckan började vi dela upp arbetet och det gick snabbare framåt (tex. Jag, natt och Gladys gjorde manus till andra delen av filmen, och resten fixade filmen som vi hade filmat och klippte och fixade med den). Nu så här näst sista dagen som jag skriver detta på så inser jag att jag kommer att sakna tema veckorna, och hur roligt vi hade under film inspelningarna och hur mycket vi skratta.

Så var det en, fråga med och min fråga är: Kommer vi har någon/några temaveckor nästa termin?