aliciasbildblogg.blogg.se/tema

Detta är min tema blogg

Torsdag 11/10 Reflektionsuppgifter

Kategori: Allmänt

Fråga: Mina tankar om praktiken på COOP.

1. Mina tankar om pratiken på Coop är bara posetiva jag tycker det ska bli jätte kul! Det blir en rolig upplevelse och något jag kommer ha nytta av iframtiden. Det kan dock bli lite stressigt med skolan vid sidan av men det kan ju också bli något jag har nytta av i framtiden.

Fråga: Vilken avdelning blev du intresserad på och varför?

2. Jag skulle nog vilja vara på non- food eller frukt och grönt. Just för att det är det som intresserar mig mest av det som fans och välja på. Jag får också goda chanser till att gå träffa på folk när jag är där, och det låter intressant att få lära sig lite mer om det.

Fråga: Om drygt en vecka ska ert grupparbete redovisas. Har er grupp planerat ert arbete så att ni hinner bli klara? Har ni stött på något problem under dagen? Har ni kanske ändrat er planering sedan i måndags? Övriga tankar.

3.Jo men vi lär nog hinna eller ja vi måste helt enkelt hinna! haha :) Idag så fortsatte vi på manuset och det gick la inte jätte snabbt framåt men det ledde ju till saker och ting i allafall. Jag skyller inte på någon utan jag tänker mest på hur jag gjorde själv. Jag hade en extremt dålig dag och den har inte blivit bättre så här senare på dagen. Jag gjorde mitt bästa för att komma med tankar och funderingar ,samtidigt som jag försökte vara glad. Vi hade planerat att göra en musikal i våran grupp men vi stötte då på svårigheter med det och kom fram till att det vore lättare att göra en film och filma in det. Det skulle bli lättare att göra scener då kom vi fram till. Natt tyckte då att vi skulle göra en trailer till vår film och satt och pillade med det en stund och visade sedan stolt upp det han hade skapat. Men han kom fram till att han skulle få göra klart resten efter vi filmat klart filmen. Imorgon tar vi oss ner till Varbergs teater för att filma lite trots att manuset inte är klart. Vi vet dock vad vi ska ha filmat här ifrån och Amanda ringde då och frågade om vi inte skulle kunna få lov att komma ner och filma lite. Snälla som dom var lät dom oss komma ner en stund på morgonen för att göra det. Sedan blir det nog att vi åter går till manuset igen. Så idag blev det ganska mycket gjort igentligen men jag kände att jag skulle kunna gjort så mycket bättre ifrån mig..jag hoppas jag mår bättre imorgon och han därför ge gruppen mer än vad jag kunne/orkade idag.

Kommentarer

• Jennie Svensson säger:

Hej igen Alicia!

Vad kul att du ser fram emot praktiken på COOP. Jag håller med om att det kan bli en bra erfarenhet att ha med sig. Vad gäller skolarbetet blir det vår/lärarnas ansvar att prioritera vilket arbete som du måste göra. Läxhjälpen blir nog ett måste veckan innan eller därpå.

Ja, en dålig dag har ju alla ibland och ibland kan det bli svårt då man är en stor grupp. Mitt råd är att dela upp uppgifterna och ha en deadline varje dag.

Vi hörs
    /Jennie

2012-10-12 | 14:49:13
    Bloggadress: http://9abpaalmers.blogspot.com

Kommentera inlägget här: